Дати дітям радість праці, радість успіху
в навчанні, збудити в їхніх серцях почуття
гордості, власної гідності — це перша заповідь виховання.
В. Сухомлинський
2 березня 2020 року в Рустьківській ЗОШ І-ІІ ступенів відбулося ІІІ засідання ШМО вчителів суспільно-гуманітрних дисциплін. Проведено його було у формі майстер-класу «Формування предметних компетенцій школяра шляхом впровадження технології «Створення ситуації успіху»». Вчителька української мови та літератури Гладжикурка Л.Д. спочатку провела з педагогами ділову гру – уривок із уроку української мови за методикою «навчити учнів» та за методикою «формувати в учнів» з використанням технології «створення ситуації успіху». Затим після блоку теоретичних відомостей Любов Дмитрівна запропонувала педагогам об’єднатися в групи та визначити методи технології до учнів різних груп у формі «сонечка». Народження педагогічної технології "Створення ситуації успіху" було зумовлено самим життям. Часто замислювалась: «Як допомогти дитині осягнути радість від свого розуму, емоцій, своєї неповторності?» Вирішити ці проблеми допомагають уроки співтворчості, де і учень, і вчитель , як рівний з рівним, намагаються осягнути в спільній праці вершини прекрасного, де головне місце в роботі надається учневі, враженому від спілкування з текстом.
Педагогічна технологія "Створення ситуації успіху" базується на працях А. С. Макаренка, В. О. Сухомлинського та інших видатних педагогів. Наприклад, у своїй педагогічній діяльності А. С. Макаренко розробляв ідею "завтрашньої радості", а В. О. Сухомлинський розвинув її у створеній ним "Школі радощів". Результати діяльності цих педагогів підводять нас до усвідомлення можливостей упровадження в навчально-виховний процес сучасної школи такої педагогічної технології, яка була б націлена саме на те, як викликати в дітей почуття радощів, забезпечити успіх у навчанні. Якщо ми не бажаємо "зламати" дитину в період формування її особистості, маємо мету допомогти в розвитку, оберігаючи природну індивідуальність, то ні в якому разі не можна позбавляти дитину чекання "завтрашньої радості", віри у свої можливості, сподівань на позитивні перспективи в майбутньому.
|