Безпечне середовище дітей з ООП

Перспективний план роботи

2023-2024 н.р.
Річний план роботи асистента вчителя складено на підставі наступних нормативно-правових документів:
1. Конституція України.
2. Декларація прав людини.
3. Конвенція про права дитини.
4. Закон України «Про освіту».
5. Закон України «Про загальну середню освіту».
6. “Про реабілітацію інвалідів в Україні”
7. “Конвенція про права інвалідів (укр/рос)”
8. “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”
9. Закон України «Про освіту» №1144-12 від 04.06.91 (із змінами)
10. Закон України «Про дошкільну освіту» від 20.12.2001 (зі змінами)
11. Закон України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» (№2442-17 від 06.07.2010)
12. Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо прав інвалідів» (№ 4213-VI від 22.12.2011)
13. Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» (№ 1324 – VІІ від 5 червня 2014 року)
14. “від 15 серпня 2011 р. N 872 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах
Основні завдання асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним навчанням полягають в адаптації змісту та методів навчання до можливостей і потреб дитини з особливими освітніми потребами та застосування під час уроку системи додаткових заходів, спрямованих на опанування навчального матеріалу.
Асистент вчителя забезпечує:
– Надання допомоги вчителям в організації, підтримці та впровадженні навчально-виховного процесу;
– Моделювання додаткової позитивної ролі для учнів, належних і ефективних міжособистісних комунікаційних навичок (вербальних, невербальних);
– Моделювання безпечної практики роботи та реагування на непередбачені ситуації в міру їх виникнення;
– Розширення навчальних можливостей для дітей;
– Індивідуалізований підхід до навчання дітей та надання індивідуальної уваги окремим учням;
– Управління поведінкою учнів, проведення спостережень відповідно до вимог вчителя;
– Додатковий час для вчителя для планування, навчання та оцінки навчального процесу;
– Моделювання організаційних навичок та підзвітності, дотримання основних правил та процедур, прийнятих у навчальному закладі.

                                                                  Асистент вчителя виконує такі функції:
Організаційну: допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням; надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця; проводить спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб; допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня; співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку. Асистент вчителя забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці. Веде встановлену педагогічну документацію.
Навчально–розвивальну: асистент вчителя, співпрацюючи з вчителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів; здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію учнів. Сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану. Стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі у науковій, технічній, художній творчості. Створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому.
Діагностичну: разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку дітей з особливими освітніми потребами, оцінює навчальні досягнення учнів; оцінює виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня.
Прогностичну: на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку.
Консультативну: постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу; інформує вчителя класу та батьків про досягнення учня. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність особистості дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства. Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
ПЛАН РОБОТИ
асистента вчителя в інклюзивному класі

Зміст роботи Термін виконання Де і з ким проводиться

І. Робота з документацією

1 Складання річного плану роботи Серпень асистент вчителя
2 Робота з нормативною документацією Серпень асистент вчителя
3 Складання ІПР (індивідуальної програми розвитку) Серпень асистент вчителя
4 Збір додаткових даних, внесення до ІПР Постійно протягом року асистент вчителя
5 Складання портфоліо дитини Постійно протягом року асистент вчителя
6 Розробка  щоденного, тижневого планів роботи Постійно асистент вчителя
7 Ведення щоденника спостережень Постійно асистент вчителя
8 Збір нових даних, внесення до порт фоліо дитини Постійно протягом року асистент вчителя
9 Складання графіку роботи на основі розкладу занять Серпень асистент вчителя
10 Складання плану самоосвіти Серпень асистент вчителя
11 Заповнення  моніторингу знань за перший семестр кінець першого семестру асистент вчителя
12 Моніторинг навчального   розвитку учня за другий семестр кінець   другого семестру асистент вчителя
13 Підсумкова фіксація даних  кінець року асистент вчителя

ІІ. Робота з педпрацівниками

(вчителі-предметники, соціальний педагог, психолог, логопед)

1 Індивідуальні консультації з класними керівниками щодо роботи з дітьми з ООП Постійно протягом року вчителі, батьки, адміністрація
2 Співпраця на уроках з вчителями-предметниками.  Постійно протягом року вчителі- предметники
3 Семінар « Інклюзивне навчання: рівні можливості для кожного» листопад,січень, квітень асистенти
4 Співпраця з практичним психологом.  Постійно протягом року практичний психолог
5 Зісідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП Протягом року вчителі, асистенти, ІРЦ
6 Співпраця з  соціальним педагогом. Постійно протягом року соціальним педагогом
7 Співпраця з  логопедом-дефектологом Постійно протягом року логопед-дефектолог
8 Спостереження за поведінкою учня, навчанням та стосунками між учнями під час уроку Протягом року вчителі, класний керівник
9 Участь у педрадах Згідно зрічним планом Асистент вчителя

ІІІ. Навчально-виховна робота

1. Індивідуальні заняття з дитиною з ООП  з конкретної теми (індивідуальний супровід). Протягом року Асистент вчителя
2 Час  спілкування з учнями Протягом року Асистент вчителя
 3 Заняття з профілактики здорового способу життя Лютий Асистент вчителя
4 Розвиток творчих здібностей учнів. Розвивальні заняття та різні форми занять з обдарованими та здібними дітьми. Протягом року  
5 Розвиток пізнавальних процесів.    
6 Бесіда з теми «Уникнення конфліктності». За необхідністю Асистент вчителя

ІV. Методична та самоосвітня робота.

1 Опрацювання законодавчих та нормативно-правових документів із питань освіти.Відвідування міської конференції вчителів. Серпень
  Відвідування міської конференції вчителів.  
2 Ознайомлення з посадовою інструкцією асистента вчителя. Вересень
3 Робота з методичною літературою. Постійно протягом року
4 Опрацювання інструкції та методичних рекомендацій щодо надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами. Серпень
5 Планування участі у районних і шкільних  методичних заходах. Вересень
6 Опрацювання педагогічної періодичної преси з приводу створення інклюзивного класу. Постійно
7 Відвідування районних конференцій та семінарів із метою підвищення професійного рівня. Травень
8 Проходження курсів підвищення кваліфікації (інклюзивна освіта) на сайтах Едера, Прометеус, Всеосвіта. Протягом року

V. Зв’язки з громадськістю.

1 Співпраця з медпрацівниками. Протягом року
2  Співпраця з фахівцями з ІРЦ. Протягом року
3 Співпраця з батьками та громадськістю Протягом року

VI. Організаційна та навчально-корекційна робота

  Складання плану роботи на 2022/2023н.р. серпень – вересень
  Підготовка  щодо  проведення розвивальних   занять, до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів, районних психологічних семінарів. Протягом року
  Участь у навчально-методичних семінарах. Протягом року
  Оформлення документації асистента вчителя Вересень
  Створення  дидактичної бази асистента вчителя .  Вересень
  Робота у бібліотеці, самоосвіта.  Постійно
7. Розробка рекомендації для батьків, вчителів. Постійно
8. Формування комунікативних навичок і вмінь Постійно
9. Формування навичок співпраці.  Постійно

VII. Робота з батьками

1 Ознайомлення батьків з ІНП та ІПР Серпень батьки
2 Організаційна робота з батьками Вересень батьки
3 Консультації для батьків Протягом року батьки
4 Співпраця з батьками ( один раз на тиждень) Протягом року батьки
5 Проведення анкетування батьків Вересень батьки
6 Залучення батьків до шкільного життя. Протягом року батьки 
  Консультування батьків з питань виховання та навчання дітей  з наступних тем:

 

  1. проблеми в навчанні;
  2. труднощі взаємостосунків з дітьми;
  3. схильності, здібності дітей;
  4. культура поведінки;
  5. дитячих страхів;
  6. тісних контактів з вчительським колективом та постійної співпраці.
 

 

 

 

вересень

 

жовтень

 

листопад

 

листопад

грудень

 

Постійно протягом року