Діагностика громадянської вихованості школярів
Існує п'ять рівнів вихованості громадянськості.
Максимальний (4 бали) — означає, що учень виявляє ініціативу в різних суспільно-корисних акціях, проводить роз'яснювальну історико-патріотичну роботу з товаришами.
Високий (3 бали) — учень проявляє інтерес до історії і культури України, гордість за неї, активно бере участь у громадській діяльності.
Середній (2 бали) — має поверховий інтерес до всього українського, пасивна участь у патріотичних заходах.
Низький (1 бал) — байдужість до всього національного, участь у патріотичних заходах під впливом учителя.
Невихованість (0 балів) — відсутність української патріотичності, проявлення антипатріотичності, зневажливе ставлення до українських символів.
Критерії оцінювання |
Зміст громадських якостей |
Рівень сформованості громадянської самосвідомості |
І. Ставлення особистості до рідної землі, до рідного краю (0-4 бали) |
Щира любов до Батьківщини, рідних має дійовий характер. Повага до старших. Допомога близьким. Бажання наслідувати родинно-побутові традиції. Сповідання культу рідного краю. Любов до природи. турбота про охорону довкілля |
3—4 бали; високий або максимальний |
Любов до батьків, родичів. Родинні традиції дотримуються епізодично. Любов до рідної природи має споглядальний характер |
1 бали; середній |
|
Відсутній культ предків, бажання наслідувати батьків. Недотримання родинних традицій. Байдужість до рілної землі |
0— 1 бал; низький або невихованість |
|
ІІ. Ставлення до етносу, нації українського народу |
Сповідує національну ідею, підтримує зусилля демократичних сил на об'єднання суспільства в ім'я духовно-економічного зростання держави. Дорожить моральними цінностями народу. Оптимістично дивиться у майбутнє. Відсутній комплекс національної неповноцінності. Розвинене почуття національної гідності, гордості за свій народ. Засуджує сили, які ведуть антидержавну діяльність |
3-4 бали; високий або максимальний |
Усвідомлює свою належність до українського народу. Поважає історію. 3 розумінням сприймає національні інтереси народу, вболіває за їх втілення |
2 бали; середній |
|
Відсутність почуття власної гідності, гордості за належність до українського народу. відсутні патріотичні почуття. Не сприймає або засуджує українську ідею |
0—1 бал; .низький або невихованість |
|
ІІІ. Ставлення до України, до розбудови незалежної держави (0-4 бали) |
Орієнтація власних зусиль на розбудову української державності, української національної школи. Підтримує ідею національної консолідації суспільства в ім'я розбудови демократичної, заможної, сильної України. Непримиренна протидія антидержавним проявам. Вважає шастям жити і навчатися в Україні |
3—4 бали; високий або максимальний |
Сприймає незалежність держави, але не докладає власних зусиль до її розбудови. Не сприймає національну ідею. Є інтернаціоналістом. Не підтримує національно-демократичний дvx в Україні |
2 бали; середній |
|
Байдуже або ненависне ставлення до української ідеї, державної незалежності або атрибутів держави. Примиренність з антидержавними проявами v суспільстві |
0—1 бал; низький або невихованість |
|
IV. Ставлення до суспільства, до людей (0-4 бали) |
Цінує почуття національної гордості, моральні принципи, справедливість, працелюбність, гостинність. Безкорисливе ставлення до близьких. Характерне терпіння та оптимізм |
3-4 бали; високий або максимальний |
Наявне почуття обов'язку перед суспільством. Сповідує моральні принципи, великодушність, доброчинність |
2 бали; середній |
|
Слабо розвинене почуття обов'язку перед суспільством. Особисті інтереси вважаються важливішими за громадські. Відсутнє почуття національної гордості. Цінує діловитість, заощадливість. У відношенні з родиною стриманий |
0—1 бал; низький або невихованість |
Рівень вихованості учнів
Показники вихованості |
Ознаки прояву вихованості |
|||
Яскраво проявляються (5) |
Проявляються (4) |
Слабо проявляються (3) |
Не проявляються (2) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Доброта, чуйність |
Добрий, турботливий, охоче допомагає всім, хто потребує його допомоги, організовує на добрі справи товаришів |
Сам добрий, чуйний, завжди допоможе в скрутну хвилину, але інших на добрі справи не мобілізує |
Допомагає іншим, якщо доручає вчитель або колектив |
Недоброзичливий, грубий з товаришами |
Чесність і правдивість |
Вірний своєму слову: правдивий з учителями, товаришами, добровільно признається в своїх проступках і того ж вимагає від інших |
Вірний своєму слову, правдивий з учителями і товаришами, зізнається в своїх проступках, але не вимагає чесності від інших.
|
Не завжди виконує обіцянки, не відразу зізнається в своїх проступках, а лише після засудження старшими, товаришами |
Часто не щирий, обманює товаришів, вчителів. |
Простота і скромність |
Простий і скромний, схвалює ці якості у інших. |
Сам простий і скромний, але не цікавиться чи мають ці якості інші. |
Простий і скромний в присутності старших і педагогів. |
Тримається зверхньо, зневажливо ставиться до товаришів. |
Ставлення до оточуючих |
Ввічливий, з повагою ставиться до всіх вчителів, сторонніх людей, однокласників (вітається, поступається місцем, пропускає вперед себе старших, дівчаток, молодших). Дотримується правил етикету, християнської моралі. |
Ввічливий, з повагою ставиться до своїх вчителів, товаришів, батьків однокласників, але ігнорує інших педагогів та сторонніх. Не завжди дотримується правил етикету та християнської моралі. |
Проявляє ввічливість лише за умови постійного нагадування та контролю з боку дорослих. Не завжди дотримується принципу загальнолюдської моралі в спілкуванні з товаришами, часто не дотримується правил етикету. В з’ясуванні стосунків між товаришами дозволяє собі фізичне приниження інших. |
Ввічливий лише по відношенню до знайомих людей. У спілкуванні з товаришами допускає вживання ненормативної лексики. Часто є ініціаторам бійки. Вітається лише у відповідь. Заходячи в приміщення не знімає шапку.
|
Дисциплінованість |
Зразково поводиться, самостійно дотримується правил |
Добре поводиться незалежно від наявності чи відсутності контролю, але не вимагає хорошої поведінки від інших. |
Дотримується правил поведінки при умові вимогливості і контролю з боку дорослих і товаришів. |
І при наявності вимог з боку педагогів і товаришів порушує дисципліну, слабо реагує на зауваження |
Обов’язок і відповідальність |
Виконує громадські доручення охоче, відповідально і з бажанням, вимагає такого ж ставлення і від інших. Береже шкільне майно, прагне побудити до цього інших. |
Виконує громадські доручення охоче, відповідально, але не вимагає цього від інших |
Неохоче виконує доручення, а тільки при умові контролю з боку вчителів та товаришів. |
Ухиляється від доручень, безвідповідальний. |
Бережливість |
Береже шкільне майно, прагне побудити до цього інших. |
Сам бережливий, але не цікавиться чи бережливий товариш. |
Проявляє бережливість, якщо відчуває контроль з боку вчителів і старших вчителів. |
Не бережливий, псує шкільне майно і лагодить його тільки після настійливих вимог. |
Відповідальне ставлення до навчання |
Вчиться в повну силу, проявляє інтерес до знань, трудолюбивий і старанний, добивається хороших результатів в учінні, сам охоче допомагає товаришам |
Вчиться в повну силу, проявляє інтерес до знань, добре вчиться сам, але товаришам допомагає лише тоді, коли доручають або просять. |
Вчиться не в повну міру сил, не проявляє інтерес до навчання і старанності, вимагає постійного контролю, байдужий до навчання товаришів. |
Незважаючи на контроль не проявляє інтересу до учіння і старанності, вчиться погано. |
Колективізм і товариськість |
Товариський, поважає інтерес колективу, сам охоче відгукується на прохання товаришів, організовує корисні справи колективу. |
Товариський, рахується з інтересами колективу, охоче виконує доручення, але сам не організовує корисні справи колективу |
Не дуже товариський, відгукується на прохання товаришів, але в справах колективу бере участь неохоче. |
Нетовариський, егоїстичний |
Ставлення до суспільно-корисної праці (працьовитість) |
Розуміє суспільну цінність праці, проявляє інтерес до нього, добросовісно відноситься до самообслуговування та інших видів праці, уміло організовує працю інших. |
Розуміє сумлінну цінність праці, сам проявляє інтерес, добросовісне ставлення до праці, але інших на суспільно-корисну працю не організовує і не злучає |
Працює при наявності змагань, вимогливості і контролю з боку педагогів і товаришів. |
Не любить працю, прагне ухилятись від неї, навіть при наявності вимог і контролю. |
Соціальна активність |
Регулярно читає газети, слухає передачі радіо і телебачення, політично добре усвідомлений, активний в суспільній діяльності. |
Регулярно читає газети, слухає передачі по радіо і телебаченню, політично добре усвідомлений. Виконує громадські доручення охоче, відповідально, але не вимагає цього від інших. |
Політично недостатньо освідомленний, не регулярно читає газети, вимагає постійного стимулювання з боку громадської думки старших. |
Політично мало освідомлений, рідко читає газети, навіть якщо цього вимагають старші. |
Поради класному керівнику з проведення зборів
- Перед початком зборів краще "залишити за дверима" поганий настрій.
- Відведіть на проведення батьківських зборів не більше 1,5 години.
- Найприємніший звук для людини - її ім'я. Покладіть перед собою список з іменами та по-батькові батьків.
- Перед початком батьківських зборів оголосіть питання, які плануєте обговорити.
- Не забудьте "золоте правило" педагогічного аналізу: починати з позитивного, потім говорити про негативне, завершувати розмову пропозиціями на майбутнє.
- Попередьте батьків, що не вся інформація може стати надбанням дітей.
- Подякуйте всім, хто знайшов час прийти (особливо татусів).
- Дайте зрозуміти батькам, що ви добре розумієте, як важко дитині вчитися.
- В особистій бесіді оцінюйте успіхи дітей щодо їх потенційних можливостей.
- Доведіть до батьків думку, що "поганий учень" не означає "погана людина".
- Батько повинен піти зі зборів з відчуттям, що він може допомогти своїй дитині.
Не варто
- Засуджувати присутніх батьків за неявку відсутніх.
- Порівнювати успіхи окремих учнів із різних класів.
- Давати негативну оцінку всьому класу.
- Переоцінювати значення окремих предметів.
- Обирати для спілкування повчальний тон.
Осмислення підсумків батьківських зборів
Підведення підсумків зборів починається на самих зборах - необхідно зробити висновки, сформулювати необхідні рішення, дати інформацію про підготовку до наступного зібрання. Важливо з'ясувати і ставлення батьків до проведених зборів, розумно заздалегідь підготувати необхідні опитувальні листи для фіксування їх оцінок і побажань. Все це згодом стане предметом роздумів для класного керівника.
Предметом аналізу повинні також стати:
- явка батьків, причини відсутності;
- персональний склад батьків, які залишилися на особисту бесіду;
- запитання батьків в ході зборів, їх участь в обговоренні питань.
Інформація про підсумки батьківських зборів повинна бути доведена до адміністрації школи і колег-педагогів.
Спостереження уроків фізкультури класним керівником
Мета перевірки: відвідування учнями уроків, дисциплінованість і успішність учнів.
Мінімальна кількість разів відвідування: 1раз на місяць, 4рази протягом семестру, 8 разів протягом навчального року.
Звертається увага на такі моменти:
- Чи всі учні беруть участь в уроці?
- З якої причини учні не беруть участі в уроці?
- Чи всі учні класу мають спортивну форму на уроці?
- Які види завдань використовує вчитель на уроці?
- Наскільки активно,сумлінно та відповідально навчаються учні?
- Чи подобається учням брати участь в уроці?
« Ноябрь 2024 » Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30