Головна » Дошка оголошень » Про заклад |
Сторінками історії [7] | Шкільний музей [4] |
Бібліотека школи [4] |
У розділі оголошень: 9 Показано оголошень: 1-9 |
Мережа закладу освіти: 124 учнів, 9 класів Кадрове забезпечення: вчителів -18 педагог - організатор - 1 психолог -1 медсестра - 1 бібліотекар - 1 вихователь ГПД - 1 Асистент учителя - 1 Категорії педагогічних працівників: Вища категорія – 5 І категорія – 7 ІІ категорія – 2 Спеціалістів – 2 Молодший спеціаліст - 2 Педагогічне звання: "Старший вчитель" - 3 Проблемне питання гімназії: «Розвиток ключових компетентностей учнів та їх підготовка до успіху в умовах впровадження нової української школи». |
З 2005 року школу очолює Гладжикурка Любов Дмитрівна. За цей час будівля школи потребувала капітальних ремонтів. У 2007 році зроблено капітальний ремонт електропровідної системи. У 2008 році обладнано внутрішні санвузли. У 2009 році виконано поточний ремонт кухні. У 2010 та 2014 роках - капітальний ремонт по заміні вікон на металопластикові. У 2013 році закінчено заміну дверей у всіх приміщеннях школи. Із 2007 року відкрито Кабінет інформатики (мультимедійний комплекс, 11 комп'ютерів). Школа отримала також і багато іншої комп'ютерної техніки, необхідної для функціонування школи в сучасних умовах. Із 2010 року обладнано актову залу. Майже закінчено заміну меблів. Із 2023 року школа набула статус гімназії - Тепер це Руськівська гімназія Великолучківської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області. Та це лише незначна частина історії школи. Бо, на нашу думку, історію освітнього закладу творять усі: в першу чергу - учні, неодмінно - педагоги, безперечно - робітники і, звичайно ж, - батьки. |
Встановлено, що місцевість, де розташоване Руське і навколишні села, була заселена з давніх часів. В околиці Ракошина та Кайданова знайдено кам'яні знаряддя праці епохи неоліту ( ІV - III століття до н.е.) Перші згадки про село зустрічається в письмових джерелах в 1333 році. Село довгий час було ареною битв і грабувань, що призводило до затримки розвитку села. Серед володарів села були і родина Ракоціїв і графа Шенборн, які тільки посилювали важкий феодально-кріпосницький гніт і жорстоку експлуатацію, що не раз викликало заворушень і виступи селян. 1848-1849 відбулася Революція, яка звільнила селян від кріпацтва, але одночас майже позбавила їх землі, що змусило їх і надалі працювати на багатіїв. Багатьох селян тяжка доля змусила емігрувати в Францію, Бельгію, Бразилію, Аргентину, США, Канаду, де продавали за безцінь свою робочу силу. До кінця ХІХ століття населення збільшилось на третину і дорівнювало 1870 чоловік. Не дивлячись на це залишалось поганим медичне обслуговування, навіть у перші десятиліття ХХ століття в селі не було жодного медичного закладу і медичного працівника. Не набагато кращим було становище з освітою. До середини ХІХ століття діяли лише церковні школи, а державну початкову школу відкрили лише у другій половині ХІХ століття. 22 березня 1919 року в Ракошині була встоновлена радянська влада, яка проіснувала лише 39 днів. Дуже важким було становище наших селян при чеському та угорському режимах. В 1944 році після визволення було створено Ракошинську сільську раду, першим головою села обрали С. Брижака. І справи пішли на краще. З потроєною енергією і завзяттям взялися за будівництво нового життя закарпатці. Наведемо факти: - відкрито заводи, фабрики, бібліотеки, клуби; - осушено гончарним дренажем 1000 га перезволожених земель; - введено в дію нові тваринницькі й господарські приміщення; - споруджено великий свиновідгодівельний комплекс замкнутого циклу для виробництва свинини; - збудовано комбікормовий завод; - прокладено 15 км асфальтних доріг; - відкрито середню школу, стадіон, дитсадок; - значну роботу було проведено по благоустрою населених пунктів. Заасфальтована дорога по всьому селу, проведено електро- і радіофікацію усіх шести населених пунктів. Якщо у дворянські часи на весь Мукачівський район було всього кілька лікарів, то зараз в одному нашому селі їх понад 50 чоловік медперсоналу. Благоустроєно площу Героїв, де побудовано пам’ятник тридцяти односельчанам, які загинули в роки другої світової війни в боротьбі з німецько-фашистськими загарбниками. Протягом десятиліть велика увага приділяється поліпшенню торгівельного обслуговування трудящих села. В селі відкрито сучасний (на той час) торгівельний центр. Ракошино відзначається мішанкою різних національностей та віросповідувань. Тут і українці, угорці, росіяни, цигани, словаки, білоруси, євреї, поляки, молдавани. Та люди живуть в мирі, злагоді і дружбі! |
Село Руське засноване в 1391 році. За народними переказами, заснували його декілька родин - вихідців із Київської Русі - русичів. У книзі Легоцького записано: було в селі 105 хат, 565 жителів. У 14 столітті належало Мукачеву. В 1484 р. в документах називається Руськовець. Подивитися про село ви можете за посиланням https://youtu.be/UfoELLzmm3Y?si=fPAl56EtPCb7ctqw У 1631 р. вдова Грабаря село Руське продала за 4500 форинтів. Селяни були підлеглими свого пана. Якщо хтось противився, то діставав від гайдуків 25 ударів палицею. Ця система розпалася1850 року після війни Кошута. Панщина перестала існувати, а землі пана перейшли в користування людей, вони обробляли її для себе. Народ з радістю зустрів звільнення від панщини. 1904 р. була велика пожежа. Згоріло біля 40 будинків у верхньому кінці села. Протягом 2-3 років люди відбудували свої хати. |
|
|
![]() Мукачівський район,
с. Руське,
вул. Українська 32/А.
Музей відкритий у 1990 році. Музей займає приміщення плошею 16 квадратних метрів. Фонди музею складають 500 експонатів за інвентарною книгою, в тому числі 300 оригінальних матеріалів. Музей має такі розділи:
- письменник живе у своїх творах;
- з батьківського порога;
- роки навчання та пошуку щастя-долі;
- живий зв’язок поколінь;
- вчителі – наставники та товариші по перу;
- контексті братніх літератур.
Керівництво музею здійснює Деркач Ольга Іванівна – вчитель української мови та лутератури.
![]() У музеї ведеться така документація: статут, інвентарна книга, книга обліку відвідувачів, план роботи.
Основним завданням музею є:
- залучення учнівської молоді до пошукової, краєзнавчої, науково-дослідницької, художньо-естетичної та природоохоронної роботи;
- формування в молоді соціально-громадського досвіду на прикладах історії;
- розширення і поглиблення загальноосвітньої та професійної підготовки;
- вивчення, охорона і пропаганда пам’яток культури і природи рідного краю;
- проведення культурно-просвітницької роботи серед молоді.
Музей зареєстрований наказом управління освіти і науки облдержадміністрації від 15 листопада 2007 року № 895.
20 лютого 2020 року в нашій школі відбувся святковий концерт, присвячений 100-річчю з дня народження нашого земляка письменника С.І.Панька.
Почесні гості: доктор філологічних наук, син С.І. Панька Панько Сергій С., декан факультету романо-германської філології, письменник Рошко М.М., письменники Гаврош О., Федака , Зимомря, Хланта, Панько М. М. та багато інших закарпатських письменників, педагоги, завідуюча РМК Зварич В.Ю., методист РМК Тулюк О.І., секретар Ракошинської сільради Андрейко-Дирда М.Р., керівники закладів освіти і культури с.Чопівці, Зняцева та інші небайдужі люди мали змогу побачити інсценізацію казки С.І.Панька «Гаврило та пан Мило», поезії С.Панька та закарпатських письменників, послухати привітальні пісні, побачити чудовий український танець. До заходу прилучилися учні 4-9 класів під керівництвом Н.О. Залуцької, Н.Д. Жеребак, М.М. Логойда, Н.В. Жеребак. Багато років відділяє нас від того дня, коли пішов з життя наш земляк. Якраз у пору розквіту. Він був на творчому підйомі. З- під пера виходили гострі публіцистичні матеріали, які з нетерпіння чекали і з цікавістю перечитували краяни на сторінках газет, журналів, слухали у передачах обласного радіо. У рідному селі Чопівці його іменем названо вулицю, на якій стояла хата, де народився майбутній письменник. На будинку в 1990 році встановлено меморіальну дошку. Цього ж року було відкрито Музей С.І. Панька в Руськівській ЗОШ І-ІІ ступенів. |
До професії вчителя з повагою ставилися в усі часи. Мабуть, тому, що вчитель – це не просто високоосвічена людина, а насамперед той, хто вміє передати свої знання іншим, пояснити незрозуміле, знайти ключ до здібностей кожного учня. Улюблені вчителі назавжди залишаться в серцях учнів. Вони всі різні, з різними підходами до своєї роботи. Та є те спільне, що викликає повагу, - справедливість, уважність, вміння цікаво пояснити, розуміння. Ми певні, що маємо бути вдячними нашим вчителям-ветеранам за все, що вони дали школі, учням.
|